Skip to content

ورود شرکت صنایع پیشرفته رضوی به تولید محصولات نوآورانه و کلیدی

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: این شرکت ورود به حوزه‌های هایتک، استراتژیک و کلیدی کشور را در دستور کار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و به نقل از آستان نیوز، مجتبی بهنام تقدسی بیان کرد: رویکرد شرکت صنایع پیشرفته رضوی ورود به تولید و مدیریت تولید صنایع پیشرفته در حوزه‌های زیرساختی و کلیدی کشور است، بدین معنا که قرار نیست رقیب بخش خصوصی بشود بلکه هدف، ورود به حوزه‌هایی است که بخش خصوصی توان ورود و یا ریسک‌پذیری آن را ندارد، چرا که برخی زمینه‌های هایتک و استراتژیک، ریسک‌های بالایی دارد و بخش خصوصی که ممکن است به دنبال تولیدات روتین و سودآور باشد، اصلاً دغدغه ورود به آن حوزه‌ها را نداشته باشد لذا رویکرد شرکت، رقابت با بخش خصوصی نبوده است.
وی ادامه داد: در واقع یکی از رسالت‌های اصلی آستان قدس رضوی این است که به جایی ورود پیدا کند که بخش خصوصی از ورود به آن ناتوان است.
مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی، تولید ادوات و تجهیزات نیمه هادی مبتنی بر MEMS به عنوان یکی از برنامه‌های این مجموعه یاد کرد و گفت: از جمله حوزه هایی که طی ۵ ماهی که از آغاز فعالیت شرکت، در دستور کار قرار گرفته شده، بحث تراشه‌های فوق پیشرفته MEMS است.
وی ادامه داد: این تراشه‌ها بسیار استراتژیک بوده و در صنایع هوایی، صنایع دریایی، کشتیرانی و ناوبری و همچنین تجهیزات پزشکی به روز دنیا و سیستم‌های خودروهای هوشمند و پیشرفته کاربرد دارد.
وی با بیان این که حمایت و جذب نخبگان، سیاست دومی است که شرکت صنایع پیشرفته رضوی در سرلوحه کار خود قرار داده، گفت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، دو نکته بسیار مهم را برای این شرکت به همراه داشته که نخست استفاده از نیروهای جوان و دوم حمایت حداکثری از نخبگان کشور بوده است.
بهنام تقدسی ادامه داد: ایران، نخبگان بسیار توانمندی دارد که چنانچه به آن‌ها اعتماد کنیم، خوش خواهند درخشید و در همین راستا شرکت این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با تأکید بر این که شرکت صنایع پیشرفته رضوی اصلاً در صدد نیست جزیره‌ای بسیار هایتک و سودآور و در عین حال منفک از بقیه باشد، گفت: رویکرد شرکت این است که محرکی قوی باشد که نه تنها در راستای صنایع هایتک حرکت کند، بلکه اهداف فراتری همچون حمایت از تولیدات دانش بنیان و همچنین محرک بودن برای موسسات تابعه آستان قدس رضوی را نیز در نظر بگیرد.
بهنام تقدسی ادامه داد: شرکت‌های بسیاری در کشور وجود دارند که تولیدات بسیار خوبی را در حوزه‌های دانش بنیان در صنایع پیشرفته دارند ولی یا بضاعت مالی و لجستیکی ضعیفی دارند، یا در بازار سازی دچار مشکل‌اند و یا ممکن است در مدیریت تولید دچار بحران شده باشد که نیاز به حمایت دارند، لذا یکی از اهداف شرکت صنایع پیشرفته رضوی، حمایت از تولیدات دانش بنیان است.
وی افزود: قرار نیست ۱۰۰ خط تولید راه‌اندازی کنیم که البته منطقی هم نیست، اما چنانچه به سمت مدیریت تولید حرکت کنیم می‌توانیم با ۱۰۰ شرکت دانش بنیان مشارکت داشته و مدیریت تولید را برعهده بگیریم و در عین حال آن‌ها را حمایت کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این، موسسات زیرمجموعه آستان قدس رضوی می‌توانند از ماحصل پروژه‌های مذکور در زمینه‌هایی همچون پهپادهای دارای کاربردهای متنوع نظیر سمپاش نقشه‌بردار، حفاظت الکترونیکی، اتوماسیون صنعتی، بازرسی بدون تماس و… بهره‌مند شوند.
مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: این شرکت آمادگی دارد برای تمام سازمان‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی نقش بازوی فناورانه را ایفا کند.

اشتراک گذاری: