Skip to content

استاندار خراسان رضوی:
برخورداری از سرمایه انسانی و مادی دو مزیت این استان است

استاندار خراسان رضوی در جلسه نشست صمیمی فعالان اقتصادی استان عنوان کرد: دو مزیت شاخص استان، برخورداری از سرمایه انسانی خلاق و سرمایه مادی می‌باشد که نیاز برای اتصال این دو مزیت به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش اداره روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی به نقل از پارک علم و فناوری خراسان رضوی، جمعه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  در  نشست صمیمانه فعالان اقتصادی استان با نماینده عالی دولت در خراسان رضوی به میزبانی پارک علم و فناوری خراسان یعقوبعلی نظری با تاکید بر این که باید مساله‌محور و مزیت‌محور گام برداریم افزود: این استان از مزیت‌ها و مسائلی برخوردار است که باید همه آنها را بدانیم، برجسته سازی و اولویت بندی کرده و براساس آنها عمل کنیم.

وی با بیان این که بهره گیری از قدرت بسیج کنندگی بخشهای مختلف نیاز به یک برنامه ریزی مشخص دارد ادامه داد: هدف اصلی شکل گیری قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای اقتصادی، ایجاد هماهنگی و هدایت فعالیتها در مسیر اهداف مشخص است.

استاندار خراسان رضوی گفت: همان طور که برای بنگاه های اقتصادی وظیفه اجتماعی تعریف کرده ایم می توانیم برای آنان وظیفه دانش بنیانی نیز تعریف کنیم تا واحدهای تولیدی به مساله دانش بنیانی تولید کردن توجه بیشتری داشته باشند چرا که همه واحدها می توانند همیشه دانش بنیان باشند و تولیدات و ارایه خدمات خود را متناسب با فناوری روز ارایه دهند.

نظری با تاکید بر لزوم رسیدن به یک مفاهمه مشترک بین بخش حاکمیتی و بخش خصوصی فعالیتهای اقتصادی در خراسان رضوی افزود: بهره گیری از سرمایه های در اختیار و ساماندهی آنها و همچنین توجه به نقاط لازم برای تعمیم دادن دانش بنیان شدن بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما در خراسان رضوی کار اداری نداریم بلکه هر مسوولی که تصدی برخی امور را برعهده می گیرد باید از روحیه حرکت به جلو و قوه خلاقیت برخوردار و قدرت بسیج کنندگی داشته باشد و بتواند ظرفیتها را در کنار هم قرار دهد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: باید تلاش کرد به حوزه فناوری در استان ضریب داد از سوی دیگر چون خراسان رضوی در حوزه آی.تی و آی.سی.تی ظرفیت بالایی دارد می توان از این بخش به عنوان عصای دست استان برای رسیدن به اهداف فناورانه در صنایع مختلف بهره گرفت.

مسعود میرزائی افزود: پارک علم و فناوری خراسان رضوی در تلاش است تا برای افزایش سهم خود از کیک اقتصادی کشور و نقشش در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کلی از نظرات بخش خصوصی در اتخاذ تصمیماتش بهره گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا به زودی تفاهم نامه ای بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان به امضا می رسد تا بتوان مفاهیم دانش بنیانی را به صنایع غذایی و صنایع کشاورزی رسوخ داد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفتن:این پارک، سامانه هوشمند آنلاین یا اپلیکیشنی را طراحی کرده است که در آن همه تخصص های شرکتهای دانش بنیان تحت تکفل پارک درج شده تا صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی بتوانند نیاز فناورانه مرتبط با تولید خود را در این سامانه احصا کرده و به آن متصل شوند که به زودی از این سامانه رونمایی می شود.

میرزائی رصد همه ظرفیتهای مرتبط با پارک، احصای نقاط قوت و ضعف و تلاش برای مرتفع کردن آنها، بررسی مراکز رشد در شهرستانها به منظور هماهنگ سازی آنها برای توسعه، تقویت ارتباط با تشکلها و انجمنهای ذیل پارک، احصای محورهای مغفول مانده و تدوین یک برنامه راهبردی برای پیگیری آنها در عرصه صنایع معدنی و صنایع غذایی را از اقدامات این نهاد طی ۲ ماه گذشته برشمرد.

وی ادامه داد: در راستای عمل به شعار سال در حوزه “تولید دانش بنیان و کارآفرین” بازنگری در خصوص راهبردهای پارک علم و فناوری خراسان رضوی انجام گرفته است تا بتوان اقدامات این نهاد هماهنگ با منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی به تدبیر استاندار مبنی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان در قالب راه اندازی قرارگاه اقتصاد دانش بنیان اشاره و بیان کرد: در این راستا قرار است ۶ پردیس تخصصی با موضوعات صنایع معدنی، صنایع خلاق، گردشگری، زیارت، راه و شهرسازی و آی.تی شکل گیرد.

میرزائی افزود: آماده هر نوع همکاری با فعالان بخش خصوصی برای نفوذ دانش و فناوری در عرصه های اقتصادی، کمک به دانش بنیان شدن صنایع و گسترش مراکز تحقیق و توسعه، حمایت از شرکتهای زایشی فناور و دانش بنیان شدن آنها هستیم.

شایان ذکر است در این نشست به سخنرانی فعالان اقتصادی، پیرامون مشکلات اقتصادی نیز پرداخته شد.

لینک خبر

اشتراک گذاری: