Skip to content

به همت انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد؛
بزرگترین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی

بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود، شبکه‌سازی بین شرکت‌ها و تشکیل کمسیون‌های عمومی و تخصصی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، این گردهمایی با حضور تعدادی از مسئولین استانی و بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور به منظور گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان استان، به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد.

گردهمایی گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان استان

در ابتدای این نشست، سید مهدی مدنی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ایراد سخن پرداخت و گفت: با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به حوزه دانش‌بنیان در تعیین شعار سال، این عرصه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته؛ هدف ما نیز بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فرصت، در راستای افزایش خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بهره‌برداری است.

وی هدف از برگزاری این ضیافت را فعال‌سازی زیست بوم دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های انجمن خواند و اضافه کرد: امیدواریم با کمک همه شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران حاکمیتی و دولتی بتوانیم در این مسیر موفق و موثر باشیم.

مدنی با بیان اینکه هدف اصلی این تشکل همانند سایر تشکل‌های بخش خصوصی، حمایت و صیانت از حقوق شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، تصریح کرد: ماهیت اصلی انجمن اعضای آن است؛ تمام ارکان انجمن غیر انتصابی و توسط اعضای آن انتخاب می‌شوند و مشارکت هر چه بیشتر اعضا، افزایش قدرت چانه‌زنی و مطالبه‌گری انجمن را در پی خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در ادامه به تشریح کمیسیون‌های عمومی و خصوصی انجمن پرداخت و گفت: در راستای ایجاد مشارکت حداکثری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، عضویت در این کمیسیون‌ها منوط به عضویت در انجمن نیست و تنها اعضای هیئت رئیسه هر کمیسیون باید عضو انجمن نیز باشند.

صنایع پیشرفته رضوی مولود ورود آستان قدس رضوی به اکوسیستم نوآوری

صنایع پیشرفته رضوی مولود ورود آستان قدس رضوی به اکوسیستم نوآوری

در ادامه این گردهمایی، مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پیشرفته رضوی پشت تریبون قرار گرفت.

وی «شرکت صنایع پیشرفته رضوی» را مولود تغییر نگرش و ورود آستان قدس رضوی به اکوسیستم نوآوری و فناوری خواند و اظهار کرد: صنایع پیشرفته رضوی، یک شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر است که در پنج حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی، فناوری‌های حوزه سلامت و درمان، الکترونیک پیشرفته، مواد پیشرفته و تجهیزات صنعتی وارد عرصه سرمایه‌گذاری می‌شود.

بهنام در ادامه نقبی به روند پذیرش طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در شرکت صنایع پیشرفته رضوی زد و گفت: فناوران و نوآوران در راستای تامین سرمایه‌گذاری مالی یا اعتباری مورد نیاز خود به این شرکت مراجعه کرده و با قرار گرفتن در کنار برند آستان قدس رضوی مسیر پیش‌روی خود تا رسیدن به تولید انبوه و تجاری‌سازی هموار می‌کنند.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در این گردهمایی، به تشریح نوع دیگری از مشارکت پرداخت و بیان کرد: «سرمایه‌گذاری مشترک» نوعی از مشارکت است که بر مبنای سیاست عدم تصدی‌گری آستان قدس رضوی و سرمایه‌گذاری حداکثر ۴۹ درصد در اکوسیستم دانش‌بنیانی تعریف شده است که در آن برای تامین سرمایه مورد نیاز فناور برای رسیدن به مجموع سهام ۵۱ درصد، از سرمایه‌گذار سوم دعوت به سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی اذعان داشت: علاوه بر موارد بیان شده، شرکت صنایع پیشرفته رضوی می‌تواند به عنوان حلقه واسط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی عمل کرده و ارتباط لازم را برقرار کند تا بتوانیم شهر مشهد را به عنوان پیشتاز عرصه دانش‌بنیان در سطح کشور مطرح کنیم؛ چراکه این شهر ظرفیت بالایی در حوزه نوآوری و دانش‌بنیان دارد که با تشکیل کلونی‌های دانش‌بنیانی می‌توان از این پتانسیل، حداکثر بهره‌برداری را برد.

وی بیشترین چالش شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور را مبحث تجاری‌سازی خواند و اظهار کرد: بر همین اساس، شرکت صنایع پیشرفته رضوی در راس کمیسیون تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه خدمات و مشاوره به این شرکت‌ها می‌پردازد.

در ادامه این نشست، مسعود میرزایی؛ رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مرتضی دهقان؛ معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی و امیررضا رجبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به ایراد سخن پرداختند. در پایان جلسه نیز به منظور شبکه‌سازی و هم‌افزایی بین شرکت‌های دانش‌بنیان، اعضای کمیسیون‌های عمومی و تخصصی انجمن گرد هم آمده و در خصوص اهداف و برنامه‌های کمیسیون با یکدیگر گفتگو کردند.

اشتراک گذاری: