Skip to content

بین آستان قدس رضوی و شرکت پارت لاستیک صورت گرفت:
انعقاد قرارداد تولید باتری‌های پیشرفته

با هدف توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و پشتیبانی از شرکت‌های تولیدی، قرارداد تولید باتری‌های پیشرفته بین شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان نماینده آستان قدس رضوی و شرکت پارت لاستیک به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، باتری‌های پیشرفته به دلیل بهره‌وری بالا و هزینه پایین، استفاده گسترده‌ای در صنایع خودرویی، نظامی و مخابراتی دارد و افزایش ظرفیت تولیت این نوع باتری، یکی از نیازهای کشور است. در همین راستا شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان نماینده آستان قدس رضوی با مشارکت بخش خصوصی، تولید انبوه این باتری را برای استفاده در خودروهای شخصی آغاز می‌کند که فاز اول اجرایی آن نیمه دوم سال جاری کلید می‌خورد.

مشارکت با بخش خصوصی به جای تصدی گری

در مراسم امضای این قرارداد که در شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد، محسن مکیان؛ دستیار ویژه رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی اظهار کرد: سیاست آستان قدس رضوی در حوزه دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی است. بنیاد بهره‌وری موقوفات به عنوان متولی فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، توسعه اقدامات در حوزه دانش‌بنیان را یکی از ماموریت‌های خود می‌داند اما در این حوزه به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه مشارکت با بخش خصوصی را دنبال و از توان بالای تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در حوزه دانش‌بنیان در دو سطح کالاهای زیر ساختی و مصرفی ورود پیدا کرده و دانش را با هدف کاهش هزینه زندگی و افزایش کیفیت، وارد کالاهای مصرفی کرده است که این دو هدف با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

تلاش در حد توان برای کمک به حل مشکلات استان و کشور

مکیان بیان کرد: آستان قدس رضوی در این زمینه، پس از شناسایی محققان و اندیشمندان برتر در سراسر کشور و بهره‌مندی از نظرات کارشناسی آنها، نیازهای اولویت‌دار را شناسایی می‌کند و سپس ضمن برنامه‌ریزی مدون برای رفع این نیازها، پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی را اجرایی می‌کند تا در حد توان خود به حل مشکلات استان و کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: یافتن راهکارهای مفید برای رفع نیازهای حرم مطهر رضوی و سایر مجموعه‌های ذیل آستان قدس،  یکی دیگر از اهداف ما در بنیاد بهره‌وری موقوفات است که این مهم را نیز با شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌کنیم.

مکیان در ادامه گفت: یکی از مزیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، تمرکز بر دانش و فناوری‌های روز دنیاست که بسیار مهم و ضروری است، البته خطرپذیری بالا هم به عنوان یکی از نگرانی‌ها در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان مطرح است که می‌توان با فازبندی پروژه‌ها، این خطرپذیری را کاهش داد.

مردم در حوزه وسایل حمل و نقل دغدغه‌ دارند

دستیار ویژه رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی  با اشاره به مشارکت این مجموعه در تولید باتری‌های پیشرفته افزود: مردم نسبت به وسایل حمل و نقل بسیار دغدغه‌مند هستند و در این حوزه هنوز محصولات دارای کیفیت مطلوب به مردم ارائه نشده بنابراین هر اقدام دانش‌بنیان در این حوزه بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: امضای قرارداد تولید باتری‌های پیشرفته با بهره‌گیری از دانش متخصصان شرکت پارت لاستیک و با سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی، برای ما قدمی بسیار مبارک در حوزه دانش‌بنیان است و تلاش خواهیم کرد در این طرح مشترک، محصولی با کیفیت و مورد نیاز بازار تولید شود.

اشتراک گذاری: