Skip to content

تولیت آستان قدس رضوی:
تولیدکنندگان رزمندگان دفاع از کشور در نبرد اقتصادی هستند

تولیت آستان قدس رضوی فعالان عرصه اقتصاد و تولیدکنندگان را رزمندگان دفاع مقدس از کشور در میدان نبرد اقتصادی با دشمن دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی به نقل از خبرگزاری آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار فعالان عرصه اشتغال و تولید دانش‌بنیان مشهد مقدس که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با بیان اینکه روزه تمرینی برای تقویت تقواست؛ اظهار کرد: تقوا، نیرو و ملکه روحی است که به‌واسطه آن انسان در برابر معصیت‌ها مصونیت پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه تقوا در دو عرصه شخصی و اجتماعی کارکرد دارد، افزود: تقوا همچنین در حوزه‌های اجتماعی ازجمله اقتصاد می‌تواند کارکرد داشته باشد؛ «تقوای اقتصادی» به معنای کسب قدرت در عرصه اقتصاد است، به‌طوری‌که بتوانیم در حوزه‌های اقتصادی مقابل قدرت‌ها ایستادگی کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی فعالیت اقتصادی و کارآفرینی را از منظر دینی فعالیتی معرفتی و معنوی دانست و عنوان کرد: از منظر دین اسلام فعالیت‌های معرفتی و معنوی منحصر به عبادات نیستند، اگر انسان روی در جهت خداوند داشته باشد و مقصودش از هر کاری کسب رضای الهی باشد؛ آنگاه همه اعمالش از جمله شغل، حرفه و فعالیت اقتصادی، تماماً معرفتی و معنوی خواهد بود.
وی با اشاره به آیه شریفه «لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلا، خداوند هیچ‌گاه برای کافران نسبت به مؤمنین راه تسلّط قرار نداده است.»، ابراز کرد: عرصه اقتصاد یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سلطه است و سایر سلطه‌ها از جمله سیاسی و فرهنگی نیز به دنبال سلطه اقتصادی به وجود می‌آید، لذا قدرت‌های جهانی تلاش دارند نبض اقتصاد دنیا را در اختیار بگیرند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی عنوان کرد: در دوران کنونی دیگر با بمب اتم نمی‌توان کشورها را تسخیر کرد، اما با اقتصاد و دانش بدون لشکرکشی می‌توان بر کشورها تسلط یافت؛ امروز نیازهای اقتصادی، کشورهای ضعیف را مجبور به تمکین از فرمان‌های کشورهای مستکبر می‌کند.
وی ابراز کرد: فعالان عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان به هر میزان که در جهت کاهش وابستگی کشور به خارج و استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند، به همان میزان نزد پروردگار متعال اجر و پاداش الهی کسب خواهند کرد.
تولیت آستان قدس رضوی فعالان عرصه اقتصاد و تولید را رزمندگان دفاع از کشور در میدان نبرد اقتصادی با دشمنان دانست و گفت: فعالان عرصه تولید و اشتغال رزمندگان دفاع مقدس هستند که کشور را از وابستگی اقتصادی حفظ می‎کنند، تلاش فعالان این عرصه تحقق آیه شریفه «لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلا» است.
وی سیره ائمه اطهار(ع) را اهتمام ورزیدن به کار، تولید و اشتغال معرفی و عنوان کرد: عموماً در خصوص حضرات معصومین(ع) ابعاد عبادی و دینی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما سیره تمام حضرات معصومین(ع) از جمله امیرالمؤمنین علی(ع) و امام صادق(ع) کار و تلاش مستمر بوده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تصریح کرد: بیکاری و برای جامعه مفید نبودن، در اسلام مذموم و نکوهیده است؛ بیکاری موجب ذلت و جامعه بیکار جامعه‌ای ذلیل و عقب مانده است؛ روزی امام صادق(ع) در بازار گفتند مردم بشتابید به‌سوی کسب کرامت و عزت، از ایشان پرسیدند منظور شما از کرامت چیست؟ و ایشان گفتند «کار کردن».
وی با بیان اینکه ایجاد هر یک شغل، نجات یک خانواده از فقر و نابودی است، گفت: کارآفرینان با ایجاد هر شغل به متدین بودن و پاکیزگی بیشتر جامعه کمک می‌کنند و خانواده‌هایی را از نابودی نجات می‌دهند؛ لذا کارآفرینی صدقه‌ای جاریه است.
تولیت آستان قدس رضوی شرکت‌های دانش‌بنیان را به قانع نبودن به پیشرفت‌ها، امیدواری و توکل به خدا، انجام کارها به شکل صحیح با در نظر گرفتن رضای الهی، کار خود را مهم دانستن و انتقال تجربیات به یکدیگر، توصیه و اظهار کرد: آستان قدس رضوی به‌هیچ‌عنوان رقیب بخش خصوصی نخواهد بود و بخش اقتصادی آستان قدس باید تابلو فرهنگ و اخلاق رضوی و رویکردشان «عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم» باشد.
وی با بیان اینکه بخش‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی آستان قدس از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنند، اظهار کرد: سازوکاری باید ایجاد شود تا سالیانه تعدادی از افراد شاخص حوزه علمی، کارآفرینی و تولید کشور مفتخر به نشان خادمی حضرت رضا(ع) شوند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در پایان دولت سیزدهم را دولتی امیدآفرین برای تولیدکنندگان دانست و ابراز کرد: رئیس‌جمهور محترم فردی باانگیزه و دلسوز و تمامی اعضای دولت حقیقتاً به دنبال خدمت هستند؛ از این رو فعالان اقتصادی راهکارها، پیشنهادها و انتقاداتی که در ذهنشان است را باید به نحوی به دولت منتقل کنند؛ در این رابطه خوب است شرکت‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای داشته باشند تا از طریق آن نقطه نظرات خود را در فضای فکری جامعه مطرح کنند.
پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، ۶ تن از فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی و تولید دانش بنیان به بیان نظرات و دیدگاه‎های خود پرداختند.

لینک خبر

اشتراک گذاری: