Skip to content

ضرورت راه‌اندازی دفتر نمایندگی معاونت علمی ریاست جمهوری در استان

در نشست کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی، موضوع توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه خدمات فنی، مهندسی، روش همکاری با پروژه‌های استانی همچون منطقه ویژه سنگان خواف و نحوه پیگیری انتظارات کمیسیون از سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل صنایع پیشرفته رضوی در این نشست گفت: ۶۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۳۵۰ شرکت در خراسان رضوی است؛ اما حدود ۹۰ درصد مزایا به شرکت‌های استان تهران اختصاص می‌یابد.

وی افزود: ما درزمینهٔ استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در خراسان رضوی بسیار ضعیفیم و مشهد در حوزه نوآوری بسیار فقیر و ضعیف است. از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در شرکت‌های دانش‌بنیان، نداشتن صندوق‌های وی‌سی (صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر) قدرتمند است.

بهنام تقدسی یادآور شد: فقدان صندوق نوآوری شکوفایی و نمایندگی دفتر معاونت علمی در خراسان رضوی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان می‌باشد که ضررهای متعددی به جوانان نوآور استان وارد کرده است. باید پیگیر راه‌اندازی نمایندگی دفتر معاونت علمی در استان باشیم. شرکت ما (صنایع پیشرفته رضوی) در آستان قدس تنها شرکتی است که رسالت آن حمایت است و می‌توانیم نقش حمایتی را بازی کنیم و در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

خندان‌دل، رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق مشهد نیز پس از استماع سخنان بهنام تقدسی، گفت: صندوق حمایتی بزرگی با پشتوانه آستان قدس و به‌صورت غیرانتفاعی در استان وجود دارد که بایستی از این ظرفیت‌ برای توسعه و تسری شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم. همان‌طور که نمایندگی دفتر معاونت علمی در استان وجود ندارد، فقدان کمیته تبصره ۱۹ قانون ادارات فنی و مهندسی نیز احساس می‌شود. جلسات این کمیته تنها در تهران برگزار می‌شود و سال‌هاست که درخواست ایجاد نمایندگی این کمیته در استان داده‌شده است. باید تلاش کنیم که دفتر کمیته ۱۹ در استان تشکیل شود و کمیسیون پیگیر این موضوع خواهد بود.

اشتراک گذاری: