Skip to content

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت صنایع پیشرفته رضوی و خانه صنعتکاران ایران

به منظور ایجاد بستر مشارکت و همکاری متقابل در راستای تبادل دانش و ارزیابی استارتاپ‌ها، طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان جهت انجام سرمایه‌گذاری خطرپذیر، هم سرمایه‌گذاری و سایر خدمات متقابل، تفاهم‌نامه‌ای مابین شرکت صنایع پیشرفته رضوی و خانه صنعتکاران ایران به امضا رسید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، سید علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعتکاران ایران گفت: در حال حاضر یکی از مسائل اصلی کشور، توجه به محصولات دانش‌بنیان و نقش موثر این مجموعه‌ها در زنجیره تولید کشور است؛ از این رو، ورود بخش خصوصی به این موضوع بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی تصریح کرد: با بازدیدی که از شرکت صنایع پیشرفته رضوی داشتیم و مشاهده سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و دغدغه‌مندی آن‌ها، امیدواریم این قبیل فعالیت‌ها روزبه روز گسترش یابد.

بنی‌هاشمی یکی از رسالت‌های خانه صنعتکاران را دانش‌محور سازی صنعت خواند و ابراز کرد: امید است با هم‌افزایی بخش خصوصی بتوانیم در راستای توسعه و گسترش مجموعه‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور ایفای نقش کنیم. تطبیق خردمندانه بخش خصوصی با نهادهای حاکمیتی می‌تواند نقطه عطفی در جهت حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و همچنین تکمیل زنجیره ارزش صنعت باشد تا بتوانیم به چشم‌انداز اقتصادی مورد نظر برسیم.

وی گسترش و توسعه بازار صادراتی برای محصولات صادارت‌محور را از جمله اقداماتی خواند که خانه صنعتکاران و بخش خصوصی می‌توانند در هموارسازی آن موثر واقع شوند. همچنین در سه محور جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای محصولات دانش‌بنیان نیازمند به تولید انبوه، اخذ سهام از بازارهای خارجی و همچنین معرفی طرح‌های دانش‌بنیانی مورد علاقه شرکت صنایع پیشرفته رضوی به این شرکت برای جذب حمایت می‌توانند ایفای نقش کند.

 

امید است تا با همکاری‌های صورت گرفته بین این دو مجموعه، بسترسازی مشترک جهت تجاری‌سازی فناوری و تولید صنعتی محصولات پژوهشگران، مخترعین، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و سازمان‌های صنعتی ، شناسایی زمینه‌های توسعه اقتصادی، بهبود اشتغال مناطق محروم، شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های صنعتی کشور جهت سرمایه‌گذاری مشترک، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال و تجاری‌سازی فناوری‌ها و… محقق شود.

اشتراک گذاری: