Skip to content

توافق ۴۰ فعال صنعتی و علمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش “سیلیکون” و مشتقات آن

بیش از ۴۰ مجموعه صنعتی و تحقیقاتی با مشارکت برخی نهاد‌های دولتی برای تکمیل زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن به توافق رسیدند. سیلیکون و مشتقات آن نقش تعیین‌کننده‌ای در بومی‌سازی صنایع کشور دارد و تکمیل زنجیره صنایع آن از ضروریات کشور است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، بیش از ۴۰ مجموعه صنعتی و تحقیقاتی با مشارکت برخی نهاد‌های دولتی برای تکمیل زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن به توافق رسیدند. سیلیکون و مشتقات آن نقش تعیین‌کننده‌ای در بومی‌سازی صنایع کشور دارد و تکمیل زنجیره صنایع آن از ضروریات کشور است. این ماده و مشتقاتش، مواد اولیه بیش از ۷ صنعت مادر را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تأمین می‌کند و انجام هر مرحله از آن به نوبه خود مقداری از وابستگی به خارج از کشور را کاهش می‌دهد، علاوه بر آن محصولات فرآوری شده جایگزین خام‌فروشی می‌شود و به افزایش صادرات غیرنفتی کمک می‌کند.

با توجه به اهمیت نقش سیلیکون در صنعت، این مجموعه‌ها تصمیم گرفتند تا با همکاری و تشکیل کانونی مشترک در این زمینه فعالیت داشته باشند. لازم به ذکر است که این اقدام نزدیک به چند ماه پیش توسط چند مجموعه آغاز شد و رفته رفته تعداد آنها افزایش پیدا کرد، به طوری که تعداد آنها در جلسه اول هیئت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون به ۱۶ مجموعه می‌رسید و در کمتر از یک ماه در پنجشنبه ۶ مرداد تعداد آن‌ها به بیش از ۴۰ مجموعه افزایش یافت. ‌امید است که این مشارکت در ایجاد هم‌افزایی و رشد اقتصادی کشور نقش مؤثری را داشته باشد.

از جمله اعضای هیئت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن (در شرف تأسیس) می‌توان مجموعه‌های ذیل را نام برد: شرکت صنایع پیشرفته رضوی، مگفا، ساتبا، شرکت آراز، شرکت شیشه شناور اردکان، شرکت پارس سامان ایرانیان، شرکت فرتاک، پردیس نوآوری وفناوری بنیان، شرکت قطعه آزمون الکترونیک‌رسانا، پژوهشکده رنگ و پوشش، پژوهشگاه مواد و انرژی، آریا سولار باختر، انجمن میکرو الکترونیک، شرکت سیلیکون ولی خاورمیانه، شرکت پرتو پیشتازان یکتا کیش، ‌اندیشکده نوآوری سازمانی. مرکز نوآوری و شتاب‌دهی بوم باوری، شرکت بسامد گسترفردا (سهامی خاص)، شرکت تجارت الکترونیک چورلی، شرکت ستیغ فرا افق، ساتکا، شستان، قطعه آزمون، مقره‌سازان آرمان، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی گروه صنعتی پارت لاستیک، هژیر صنعت،شرکت مهرانفورماتیک، مرکز شتاب‌دهی راشا، صنایع ارتباطی آوا، انجمن مهندسین برق والکترونیک، مؤسسه نهال، شرکت ریزیکو، پیشرو آلیاژ تاراز، مرکز نوآوری افق و دیگر مجموعه‌های صنعتی و علمی.

اشتراک گذاری: