Skip to content

شرکت صنایع پیشرفته رضوی؛ تریبون شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی خبر داد: شرکت صنایع پیشرفته رضوی تریبون شرکت‌های دانش بنیان در استان خراسان رضوی می‌باشد.

مجتبی بهنام تقدسی گفت: اتفاقی که ذیل شعار سال ۱۴۰۱رخ داد و تولیت آستان قدس رضوی نیز بر آن تاکید داشتند این بود که شرکت صنایع پیشرفته رضوی باید تریبون شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته با توجه به ظرفیت و اعتبار آستان قدس رضوی در حوزه ارتباط با نهادهای دولتی و وزرا و به منظور برقراری ارتباط با شرکت‌ها و متولیان امر، این شرکت سه گردهمایی بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی را با حضور دکتر ستاری و دکتر دهقانی فیروزآبادی معاونین علمی ریاست جمهوری در سه بازه زمانی متفاوت و همچنین در حضور سایر مقامات استانی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع سه همایش بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان از استان خراسان رضوی حضور یافتند، ابراز کرد: تعداد ۱۰ جلسه نیز با مجموعه‌هایی همچون قوه قضاییه، نهادهای تامین کننده مالی، صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان توسعه تجارت، بازرسی خراسان رضوی و … تشکیل دادیم. در سال ۱۴۰۱ نقش پررنگ صنایع پیشرفته در بحث تریبون دانش‌بنیان شدن به ماموریت‌های این شرکت افزوده شد و به فضل خدا در سال ۱۴۰۲ نیز با قوت هرچه تمامتر دنبال خواهد شد.

بهنام تقدسی افزود: سال گذشته سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیده شد و از ابتدای سال تولیت معزز فرمودند فرض ما باید باشد که تنها مخاطب رهبر معظم انقلاب(مدّ ظلّه‌العالی) ما هستیم و از همین رو این شرکت، با انگیزه‌ای دو چندان و با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به فعالیت خود ادامه داد و توانست گامی هر چند ناچیز را در این راه بردارد؛ در همین راستا حدود ۹۷ میلیارد تومان در شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر انجام داد.

وی تصریح کرد: در واقع به دلیل ریسک بالای سرمایه‌گذاری خطر پذیر کمتر کسی وارد این نوع سرمایه‌گذاری می‌شود اما با توجه به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه در سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان نگاهمان سودمحور نیست، این شرکت حمایت از شرکت‌های نوپا را نیز در دستور کار خود قرار داد و در همین راستا مقدمات راه اندازی مرکز توسعه فناوری رضوی را آغاز کرد که امید است در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد. مدیر عامل صنایع پیشرفته رضوی ادامه داد: در سال گذشته توانستیم گام‌های موثری را در ارتقا زیست بوم دانش‌بنیان در شرق کشور برداریم و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم این کار را توسعه دهیم. البته مشکلات فراوان است اما به اعتقاد بنده: “کار نشد ندارد” و می‌توانیم در لبیک به فرمایشات سکان‌دار کشتی انقلاب اسلامی، گام‌های بلندی برداریم.

اشتراک گذاری: