Skip to content

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت صنایع پیشرفته رضوی و آب منطقه‌ای کرمانشاه

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت صنایع پیشرفته رضوی و  شرکت آب منطقه‌ای شهرستان کرمانشاه منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، معاون سرمایه‌گذاری این شرکت با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه، یکی از رسالت‌های صنایع پیشرفته رضوی را کمک به منابع آب کشور دانست و گفت: در همین راستا، سال گذشته آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه همکاری با مدیریت بهره‌وری منابع آب در وزارت نیرو منعقد کرد.

احسان سابقی نیا ابراز کرد: با توجه به اینکه یکی از چالش‌ها در مدیریت منابع آبی کشور مدیریت برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی است، شرکت صنایع پیشرفته رضوی یکی از سرمایه گذاری‌هایی خود را در شرکت سنجش ابزار پویای آینده از بهترین تولیدکنندگان کنتورهای حجمی الکترو مغناطیس آب برای چاه‌های کشاورزی انجام داده است.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانیم برای رفع کمبود آب در کشور، باید منابع آب زیرزمینی و میزان برداشت آن رصد و با جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، برداشت آب مدیریت شود.

سابقی نیا تصریح کرد: پس از عقد تفاهم‌نامه‌ای که بین آستان قدس رضوی و وزارت نیرو منعقد شد، شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان پیشانی و متولی کار و نماینده آستان قدس رضوی پیگیر اجرایی شدن این تفاهم‌نامه شد و در همین راستا تفاهم‌نامه‌های مجزایی را با شرکت‌های آب منطقه‌‌ای کشور منعقد کرد. وی افزود: در همین راستا در پنجم شهرویوماه ۱۴۰۲ تفاهمنامه‌ای با آب منطقه شهرستان کرمانشاه منعقد گردید که طی این تفاهم‌نامه‌ها، ما موظف هستیم در دشت‌های مناطقی که تفاهم‌نامه منعقد شده است، کنتورهای با کیفیت بالا و دقت بسیار فوق‌العاده و مورد تایید وزرات نیرو، نصب کنیم.

معاون سرمایه گذاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی خاطر نشان کرد: سامانه‌ای نیز توسط این شرکت راه اندازی شده است که می‌توان تمامی کنتورهایی که روی چاه‌ها نصب شده است را به این سامانه متصل کرده و از دور لحظه به لحظه تمام چاه‌ها و میزان برداشت‌ها را رصد کرد. وی ضمن ابراز امیدواری از این که با نصب این کنتورها روی چاه‌ها، بحران بی آبی تا حدودی در کشور رفع می‌شود، گفت: بیش از ۴۰۰ هزار چاه مجاز در کشور وجود دارد که از این میان، ۱۰۰هزار چاه از کنتور هوشمند برخوردار است و هنوز ظرفیت بالایی از چاه‌های موجود کشور، نیازمند نصب کنتور است.

اشتراک گذاری: