Skip to content

همگرایی آستان قدس با سرمایه‌گذاران خطرپذیر ذیل نهاد رهبری

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی از همفکری و هم‌افزایی آستان قدس رضوی با نهادهای سرمایه‌گذار خطرپذیر زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، مجتبی بهنام تقدسی با اشاره به برگزاری جلسه‌ مشترک میان نهادهای زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری در تهران که به میزبانی بنیاد مستضعفان و با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سینا برگزار گردید، گفت: این جلسه با حضور نهادهای سرمایه‌گذار خطر پذیر زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بنیاد شهید، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، و… برگزار شد و موضوع همفکری و هم‌افزایی در راستای سرمایه‌گذاری خطرپذیر بررسی شد.

وی ابراز کرد: ظرفیت‌های بسیار بالایی در بنیاد مستضعفان، سازمان اقتصادی کوثر و… وجود دارد و شرکت‌ها، کارخانجات و کشت و صنعت‌های متعدد در این نهادها وجود دارد اما متاسفانه هم‌افزایی مطلوب بین این نهادها تاکنون رخ نداده است.

تقدسی تصریح کرد: برای مثال گاهی اوقات آستان قدس رضوی قصد دارد روی پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کند که خروجی آن مورد نیاز سایر نهادها نیز هست، اما به دلیل اینکه هم‌افزایی بین نهادها بعضا رخ نداده است، ممکن است یا سرمایه‌گذاری انجام نشود و یا بازار بزرگی که در سایر نهادهاست نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: از همین رو، این جلسه به دو منظور شکل گرفت؛ نخست اینکه نهادها از ظرفیت یک‌دیگر مطلع شوند، به این معنا که شاید سرمایه‌گذاری که نهادی انجام داده است برای سایر نهادها جذاب و مورد نیاز باشد که این نیاز، عملا توجیه سرمایه‌گذاری را جذاب می‌کند. دومین اهمیت هم‌افزایی نهادها این است که شاید سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ای نیازمند هزینه بالایی باشد که با همفکری و در کنار هم قرار گرفتن دو یا سه نهاد، این سرمایه‌گذاری راحت‌تر، قابل حصول‌تر و با راندمان بهتری انجام ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته‌های تخصصی متشکل از نماینده حقوقی و نماینده سرمایه‌گذاری نهادهای سرمایه‌گذار خطرپذیر شکل گیرد و راهکارهای حقوقی مشارکت و سرمایه‌گذاری بین نهادها بررسی شود، همچنین مقرر گردید قراردادها به سمت قراردادهای مشترک سوق داده شود تا نکات حقوقی بررسی و طرح‌ها ارائه شود و سرمایه‌گذاری مشترک شکل گیرد.

اشتراک گذاری: