Skip to content

رسالتی از جنس حمایت نخبگانی و رشد اقتصادی

سرمایه گذاری و خطر پذیری

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به ماموریت شرکت صنایع پیشرفته رضوی مبنی بر سرمایه گذاری خطر پذیر برای کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان، عنوان کرد: شرکت صنایع پیشرفته رضوی با در نظر گرفتن نیازهای اساسی و اولویت های کشور اقدام به جستجو و بررسی طرح های دانش بنیان و  فناورانه می کند. وی با اشاره حوزه های ماموریتی شرکت شامل سلامت ، مواد پیشرفته، تجهیزات صنعتی، الکترونیک و اقتصاد دیجیتال اشاره کرد که شرکت های دانش بنیان یا فناوران برای مشارکت با صنایع پیشرفته رضوی کافی است که یک نمونه واقعی از محصول تولید کرده باشند تا فرآیند ارزیابی طرح آنها شروع گردد. ریسک پذیری صنایع پیشرفته در سرمایه گذاری در این مرحله ناشی از عدم قطعیت ها و تحولات خارج از مدیریت می باشد.

حمایت از نخبگان و پرهیز از نگاه سوداگرانه و سودجویانه

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات تولیت محترم آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی مبنی بر حمایت نخبگانی و پرهیز از نگاه سوداگرانه و سودجویانه، نگاه این شرکت نیز حمایت از نخبگان می باشد و تلاش شده تا در کنار ارزش آفرینی اقتصادی، ارزش آفرینی اجتماعی نیز مدنظر قرار بگیرد. فعالیت های صنایع پیشرفته تنها محدود به سرمایه گذاری های خود نشده و با تاسیس کمیسیون تجاری سازی ذیل انجمن دانش بنیان های استان خراسان رضوی، خدمات متنوع تجاری سازی را برای جامعه بزرگ شرکت های دانش بنیان استان فراهم کرده است.

شرکت صنایع پشیرفته رضوی در بازه ۴ ساله فعالیت خود ضمن بررسی بیش از ۵۰۰ طرح، در ۱۰ شرکت سرمایه گذاری کرده است و توانسته براساس گزارش انجمن سرمایه گذاران خطرپذیر کشور از سال ۱۴۰۱ با رتبه ۹، به رتبه ۶ در سال ۱۴۰۲ برسد. این سرمایه گذاری ها منجر به اشتغالزایی از ۱۲۸ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ نفر در سال ۱۴۰۲ منجر شده است که بخش قابل توجهی از این اشتغالزایی معطوف به نخبگان بوده است.

خدمت اصلی؛ سرمایه گذاری هوشمند

سابقی نیا عنوان کرد:  تامین مالی برای کسب و کارهای نوپا امری حیاتی و پرچالش می باشد. مدل تامین مالی از طریق شرکت صنایع پیشرفته رضوی بصورت سهامداری از ۳۴%  الی ۴۹%  سهام شرکت نوپا می باشد. رویکرد اصلی صنایع پیشرفته در این سهامداری، عدم تصدی گری و تسهیل امور شرکت می باشد. فناوران در این مشارکت می توانند از کمک های مدیریتی، شبکه سازی، تجاری سازی و غیره بهره ببرند. درنتیجه علاوه بر تزریق نقدینگی به شرکت، مسیر ارتقا و رشد شرکت نیز هموار شده و شتاب می گیرد.

حمایت از تولید دانش بنیان و فناوارنه

وی با اشاره به نمونه ای از دستاوردهای این شرکت در سال های اخیر عنوان کرد: تولید بخش عمده ای از کنتور هوشمند آب کشاورزی کشور، تولید کیت های تشخیصی کرونا، تولید و ساخت دستگاه آندوسکوپی برای اولین بار و افزایش ارزآوری برای ایران ازجمله دستاوردهای صنایع پیشرفته رضوی بوده است. این مسیر ان شالله در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که به تولید نگاه ویژه ای دارند ادامه خواهد یافت و آمادگی داریم تا سرمایه های بخش خصوصی و نقدینگی های سرگردان کشور را در قالب مدلهای جذاب سرمایه گذاری به سمت تولید دانش بنیان و فناورانه هدایت کنیم.

اشتراک گذاری: