Skip to content

با همکاری جمعی از شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی برگزار شد؛
نخستین رویداد از سلسله رویدادهای «دعوت»

نخستین رویداد از سلسله رویدادهای «دعوت» با رویکرد «عمران و مصالح نوین ساختمانی» با همکاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی گروه عمران و زیر ساخت آستان قدس رضوی و پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مورخ ۱۶ اسفندماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، دبیر سلسله رویدادهای دعوت و مدیر مرکز توسعه فناوری رضوی در این مراسم با اشاره به شعار سال گفت: سال ۱۴۰۱ سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شد و در همین راستا امسال علاوه بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگ‌سازی و اتصال شرکت‌ها به بازار و صنعت فعالیت‌ها و اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

مجتبی دلیری، ابراز کرد: سیاست‌هایی از سوی آستان قدس رضوی ابلاغ شد که در راستای اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار، رویدادهایی را تحت عنوان رویداد دعوت طراحی و برگزار کنیم، از همین رو مقرر شد با همکاری برخی از شرکت‌های عمرانی آستان قدس رضوی نخستین رویداد دعوت با رویکرد عمران و مصالح نوین ساختمانی برگزار شود.

وی افزود: به همین منظور فراخوانی منتشر و ۳۷ طرح و ایده دریافت شد که این طرح‌ها توسط کارشناسان شرکت صنایع پیشرفته رضوی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ۸ طرح از این طرح‌ها به لحاظ بازده اقتصادی و رفع نیازهای صنعت عمران، ارائه شد.

به گفته دلیری یکی از ویژگی‌های رویدادهای عمرانی می‌تواند احصاء نیاز و فناوری و منتورینگ در بدنه آستان قدس رضوی و همچنین سرمایه‌گذاری و بازار مصرف نیز در خود این مجموعه مقدس باشد که امیدواریم الگویی برای سایر ارگان‌های سراسر کشور باشد زیرا این فرایند به تکمیل زنجیره سرعت می‌بخشد و بازار تضمین خواهد شد که تحول‌های بزرگ در صنعت از همین جا آغاز خواهد شد.

مدیر مرکز توسعه فناوری رضوی خاطر نشان کرد: امیدواریم نخستین تجربه از سلسه رویدادهای دعوت تجربه موفقیت‌آمیزی باشد و از شرکت‌های فناور حمایت‌های جدی صورت گیرد.

 

صنعتی کردن ساختمان؛ تنها راه ایجاد نهضت ملی ساختمان

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه امروزه نگرش جدید به صنعتی کردن ساختمان و تبدیل از حالت سنتی به صنعتی است، گفت: در صورت صنعتی کردن ساختمان، سرعت ساخت و سازها بیشتر خواهد شد.

حسین بشیر گفت: البته مسئله نصب مصالح در صنعتی کردن ساختمان بسیار مهم است که برای تحقق این امر باید نیروی انسانی آموزش ببینند و در همین راستا آستان قدس رضوی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: ما این آمادگی را داریم تا تمام فراورده‌های آستان قدس رضوی و شرکت‌های دانش بنیان را در سایت نظام مهندسی تبلیغ و مطرح کنیم. جامعه مهندسی ما باید در این خصوص فرهنگ‌سازی کند و تنها راه ایجاد نهضت ملی ساختمان صنعتی کردن ساختمان است.

توسعه حوزه دانش بنیان؛ خلق فرصت‌های بیشتر

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی، نیز به عنوان دیگر سخنران، وجه تمایز انسان با سایر موجودات را دانش ذکر کرد و گفت: اگر بخواهیم سکان دار اداره امور کشور خودمان باشیم باید ابزار دانش را در اختیار داشته باشیم.

مهندس عباس‌زاده تصریح کرد: بحث سرمایه‌های کشور نکته بسیار مهمی در موفقیت است اما مشکل این است که مردم سرمایه را مساوی با پول می‌دانند، در واقع سرمایه اصلی در ابتدا نیروی انسانی و پس از آن پول است.

وی افزود: شعار امسال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بود، همه می‌دانیم که افزایش دانش از میزان اشتغال کم می‌کند و موضوع دانش بنیانی و اشتغال آفرین بعضا در تضاد هم هستند.اما این نکته را باید توجه کرد که فضای اقتصادی و کسب و کار کشور به قدری خلا دارد که هر چه حوزه دانش بنیان افزایش یابد فرصت‌های بیشتری خلق می‌شود و این نکته بسیار مهم است.

اشتراک گذاری: