Skip to content

سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو:
حمایت آستان قدس باید جنبه شتاب‌دهی داشته باشد

روح الله مزینانی، سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: حمایت آستان قدس باید به صورت شتاب‌دهی بوده و در رقابت با بخش خصوصی نباشد لذا حمایت از طرح‌ها و شرکت‌های کوچک باید تا زمان خودکفایی و استقلال شرکت‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، اولین همایش تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان با رویکرد تقسیم‌کار ملی، دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور و حضور شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد.

این همایش شامل راهکارهای تسهیل صدور مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی در زمینه کسب و کار، ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌های تست تجهیزات پزشکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گسترش آموزش تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، بررسی فرایندهای ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی و حمایت‌های مالی شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پزشکی بود.

ضرورت منتج شدن پروژه‌ها به خدمات سلامت‌محور

در این همایش سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت بهداشت بیان کرد:  با توجه به شعار ویژه امسال یک تکلیف مهم ایجاد شده است تا از حوزه تجهیزات پزشکی حمایت کنیم. همچنین با توجه به وجود ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پژوهش‌ها باید به تولید تجهیزات و ارائه خدمات سلامت محور منتهی گردد.

وی در خصوص ورود آستان قدس رضوی به سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیانی حوزه سلامت و درمان اظهار کرد: از ارگان‌های انقلابی که منشا خدمات هستند، همین انتظار و البته گسترش و اسستمرار آن وجود دارد. حضور آستان قدس در تولید داروها و همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات سلامت‌محور و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا قابل تقدیر است.

قداست کسب وکارها با سرمایه‌های متبرک به امام رضا(ع)

حسین کیوانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌های متبرک به نام امام رضا (ع) به حوزه کسب و کار، نه تنها برای سرمایه‌گذاران و کشور برکت دارد بلکه، این کسب و کارها هم قداستی ویژه پیدا می‌کنند. لذا بهترین اقدامی که می‌توان از محل درآمدهای آستان قدس رضوی انجام داد، ورود به حوزه‌های مورد نیاز مردم و با تکنولوژی بالا است.

وی حمایت از تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان با استفاده از توانمندی‌های داخلی و امکانات دانشگاهی و صنعت کشور و همچنین صنایع پیشرفته‌ای که امروزه در حوزه نظامی توانمندی خود را در آن اثبات کرده‌ایم، بسیار ارزشمند خواند و گفت: هر کسی به این حوزه ورود پیدا کند، کار مقدسی انجام داده است.

دبیر علمی اولین همایش تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان از تشکیل قرارگاه تجهیزات پزشکی با هدف حمایت و توسعه تولید محصولات دانش بنیان خبر داد و اعلام کرد: با توجه به شعار سال و ابلاغ ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران، قرارگاه تجهیزات پزشکی دانش بنیان در دانشگاه تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد این قرارگاه و با همکاری سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های فنی در مسیر منسجم کردن توانمندی‌های حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، استفاده از توانایی‌های نیروهای فعال جوان و تعیین اولویت‌های تولید گام برداریم و زمینه تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان را توسعه دهیم.

کیوانی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزود: برنامه ریزی مناسب برای هدفمند کردن بودجه معاونت تحقیقات و فناوری و افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای افزایش سطح تولید محصولات دانش بنیان باید انجام شود.

 

اشتراک گذاری: