Skip to content

ایستگاه پایانی دومین رویداد دعوت

دومین رویداد دعوت با موضوع سلامت و درمان به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع یشرفته رضوی، دبیر دومین رویداد دعوت در آئین اختتامیه دومین رویداد دعوت که عصر امروز در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، ابراز کرد: امیدواریم خروجی این رویداد منجر به سرمایه‌گذاری شده و گشایشی برای فناوران و تولیدکنندگان باشد.
محمد مزیدی در ادامه محور این رویداد را «دارو»، «تجهیزات و ملزومات پزشکی» و «اقتصاد دیجیتال در سلامت» و دو محور ویژه شامل «فرزندآوری» و «دیابت» ذکر کرد و افزود: انتخاب محورهای ویژه به سبب اهمیت و ضرورت این موضوعات در جامعه است و ما در این محورها به دنبال راهکارهای فناورانه هستیم که خوشبختانه طرح‌های خوبی در این دو حوزه ارائه شد.

ارتقاء اقتصاد دانش بنیان و خروج از اقتصاد نفتی

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: برای اینکه با کمترین سود به بالاترین بهره‌وری برسیم طرحی ارائه شده است که تمامی پارکهای شرق کشور با هم تلفیق شوند و تحت عنوان زیست بوم نوآوری شرق کشور به فعالیت بپردازند.دکتر مسعود میرزایی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و پارک علم و فناوری دانشگاه آماده عملیاتی کردن این طرح هستند، افزود: با اجرایی کردن این طرح و همچنین حمایتهای مادی و معنوی از طرحها، می‌توانیم در حوزه سلامت به توفیقاتی دست یابیم.
وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء اقتصاد دانش بنیان و خروج از اقتصاد نفتی ذکر کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم به اقتصادی نزدیک شویم که علم را به ثروت تبدیل کند.

ایجاد خوشه‌های سلامت یکی از نیازهای استان

رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نیز در ادامه ضمن تقدیر از شرکت صنایع پیشرفته رضوی و برگزاری رویداد دعوت، با بیان اینکه ما در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی سابقه چندانی نداریم، ابراز کرد: ایجاد خوشه‌های سلامت یکی از نیازهای امروز ما در استان است.
دکتر مرتضی کرباسی با بیان اینکه فضای حضور در انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به روی همگان فراهم است، خاطر نشان کرد: با همگرایی و هم‌افزایی پارک‌های علم و فناوری و پیوند و ائتلاف شرکت‌های نوپا و توانمند، شرکت‌های دانش بیان ضمن استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زنجیره ما قرار می‌گیرند و حمایت می‌شوند.
وی ادامه داد: با تشکیل کمیسیون سلامت در اتاق بازرگانی خراشان رضوی نیز بستر مناسبی در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی فراهم آمده است.

طرح‌های ارائه شده در این رویداد غرورآفرین و جذاب است

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول پارک علم و فناوری سلامت از دیگر سخنرانان این مراسم بود. او فناوری‌ها و طرح‌های ارائه شده در این رویداد را غرورآفرین و جذاب ذکر کرد و افزود: امیدواریم این گونه رویدادها به کثرت در سطح استان برگزار شود.
دکتر محسن تفقدی، با بیان اینکه اقتصاد سلامت شامل دو وجه اصلی تجهیزات پزشکی و داروست، گفت: خوشبختانه در این حوزه‌ها زمینه دانشی خوبی داریم، در حوزه تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی دانشگاه‌های مختلفی در سطح شهر مشهد فعال هستند و در حوزه دارو نیز داروسازی مشهد در رتبه نخست قرار دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با واحدهای آستان قدس رضوی همچون داروسازی ثامن و شرکت صنایع پیشرفته رضوی و همچنین دانشگاه فردوسی مشهد و… ارتباطات خوبی داریم و امیدواریم با هم افزایی و تعاملات هر چه بیشتر شاهد رشد و شکوفایی در حوزه فناوری سلامت باشیم.

شرکت داروسازی ثامن حامی طرح‌های پژوهشی

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن و از حامیان دومین رویداد دعوت نیز به فعالیت ۳۰ ساله این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت از مجموعه‌های موثر در شمال شرق کشور است و علاوه بر تولید داروهای مورد نیاز بیماران در استان بخشی از نیاز کشور را نیز تامین می‌کند.
مجید طبسی، با بیان اینکه نگاه آستان قدس رضوی هیچ گاه صرفا اقتصادی نبوده است، افزود: شرکت داروسازی ثامن از دیرباز حامی طرح های پژوهشی بوده است و از همین رو صندوقی را با هدف حمایت از طرح های تولید راه اندازی کردیم که در قالب وام و مشارکت‌هایی با بهره بسیار اندک از شرکت های نوپا حمایت می‌کنیم.
وی بیان کرد: نقش اصلی ما راهنمایی و معرفی شرکت‌های دانش بنیان و افراد مستعد به سرمایه گذاران است تا محصولاتشان را تولید و به بازار هدف عرضه کنند.
طبسی تصریح کرد: ما در واقع زنجیر‌ه‌ای از تولید و عرضه را در اختیار داریم و در حوزه تولید، توزیع و پخش نیز فعال بوده و از افرادی که در حوزه سلامت و درمان طرح و یا ایده‌ای دارند حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

پایان رویداد دعوت

 

در پایان این رویداد ضمن تقدیر از داوران و حامیان فناوری‌های سلامت در استان، سه طرح برگزیده داوری‌شده موفق به دریافت جوایز ارزنده‌ای شدند.

 

طرح برگزیده رویداد دعوت

اهدا جوایز رویداد دعوت

اشتراک گذاری: