Skip to content

بررسی راهکارهای دانش‌بنیان شدن صنایع آستان قدس رضوی

 بررسی راهکارهای دانش‌بنیان شدن صنایع آستان قدس در نشست مشترکی که بین دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد، راهکارهای دانش‌بنیان شدن صنایع آستان قدس رضوی تحلیل و  بررسی شد.
این نشست با حضور دکتر مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت صنایع پیشرفته بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد و وضعیت موجود استقرار الزامات دانش‌بنیانی در شرکت‌ها و مؤسسات صنعتی آستان قدس رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، دکتر مرتضی رجوعی؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به آیین‌نامه‌های جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که  به اعضای هیئت‌علمی و دانشگاه‌ها اجازه تأسیس شرکت‌های دانشگاهی را داده است، گفت: با توجه به مصوبات هیئت امناء دانشگاه مبنی بر سهیم شدن دانشگاه در شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی باهدف دانش‌بنیان شدن آن‌ها و نیز توسعه نوآوری و کارآفرینی، دانشگاه امام رضا(ع) آمادگی دارد با مشارکت صنایع آستان قدس رضوی، این هدف را محقق کند.
در ادامه این نشست مدیرعامل صنایع پیشرفته رضوی، به ظرفیت‌های موجود در این شرکت برای حمایت از طرح‌های مطالعاتی و سرمایه‌گذاری در ایده‌های پیشرو و پیشرفته اشاره کرد و چالش‌های موجود در آستان قدس رضوی را بهترین محمل برای تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی دانست.
به گفته دکتر بهنام تقدسی، شرکت صنایع پیشرفته رضوی، در اختیار استادان و دانشجویان است و باید محل رفت‌وآمد این قشر فرهیخته باشد. وی همچنین طرح‌هایی را قابل سرمایه‌گذاری دانست که منجر به یک دستاورد مهم و با سطح دانش و فناوری بالا باشد.
همچنین به ارائه گزارشی از پیگیری‌های انجام‌شده برای تحقق توافقات نشست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام رضا(ع) «تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی» و مذاکرات و تفاهمات صورت گرفته با شرکت‌های مختلف بنیاد بهره‌وری موقوفات پرداخت.
دکتر قاسم صادقی بجستانی با اشاره به نیاز بالایی که به تجهیزات پزشکی وجود دارد و فناوری پیشرفته این تجهیزات، پیشنهاد کرد دپارتمان مهندسی پزشکی در شرکت تأسیس و مدیریت آن به دانشگاه واگذار شود تا زمینه‌های فعالیت دانش‌بنیان در این حوزه، فراهم آید.
در پایان این جلسه مقرر شد ضمن تداوم نشست‌های هم‌اندیشی، در اولین فرصت، تور بازدید از شرکت صنایع پیشرفته برای اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان برگزار شود.
لینک خبر

اشتراک گذاری: