Skip to content

در دومین پیش رویداد دعوت؛ «چرخه عمر استارتاپ‌ها و انواع روش‌های تامین مالی» بررسی شد

دومین پیش رویداد «دعوت» با موضوع «چرخه عمر استارتاپ‌ها و انواع روش‌های تامین مالی» به همت شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، مدیر توسعه و سرمایه‌گذار صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان، در این کارگاه آموزشی که در قالب وبینار برگزار شد، عنوان کرد: در واقع نباید نوآوری را تنها در سال‌های ۲۰۰۰ به بعد که کامیپوتر و موبایل بوجود آمد، بینیم.

مهندس محمدرضا پژوهنده، با طرح این سوال که وجه اشتراک سازندگان قنات، محققین تولید داروهای نوترکیب و واکسن انسانی، توسعه‌دهندگان اسنپ و مهندسان کارخانه تسلا چیست؟ گفت: نقطه اشتراک افراد نوآور، کنجکاوی، وجود نقطه مجهولی در ذهن، داشتن پشتکار، ایده جدید و متفاوت، احساس نیاز، حل مشکل یا چالش، پاسخ نیاز به مشتری ابتکار عمل در افزایش بازدیدها و… است.

وی به نوآوری در فضای کسب وکار اشاره کرد و گفت: فضای متفاوت فکر کردن و متفاوت عمل کردن در گذشته بوده و در حال حاضر نیز وجود دارد وقتی نوآوری به فضای کسب و کار وصل می‌شود مفهوم استارتاپ بوجود می‌آید. پژوهنده استارتاپ را یک سازمان موقت به دنبال یافتن یک مدل اقتصادی و روش پول درآوردن که باید تکرار پذیر و مقیاس پذیر باشد، معنا کرد و افزود: وقتی راجع به کسب و کاری صحبت می‌کنیم که ایده‌ای دارد در واقع یک استارتاپ و سازمان موقتی است که می‌خواهد آن ایده را به محصول برساند و تا به فروش و به بازار نرسیده هنوز استارتاپ به شمار می‌رود و در مرحله عدم قطعیت است. اگر این فروش تثبیت و پایدار شود از مرحله استارتاپ عبور کرده و به مرحله ثبت شرکت می‌رسد.

درک صحیح چرخه عمر برای استارتاپ ها

در پایان این وبینار، وی با بیان اینکه شیوه‌های تامین مالی متناسب با چرخه عمر استارتاپ‌ها مشخص می گردند و عملا در هر مرحله از چرخه عمر امکان تامین مالی توسط روش‌های دیگر امکان پذیر نیست، به تشریح مشخصات چرخه عمر و روش های تامین مالی متناسب با آن پرداخت.

اشتراک گذاری: