Skip to content

قوه قضائیه همراه خادمان فناوری کشور

معاون قضائی رئیس دادگستری کل استان خراسان رضوی در بازدید از شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: تلاش ما پیشگیری از تعطیلی واحدها و حمایت از شرکت‌هایی است که هدف آن ها خدمت به جوانان و جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پیشرفته رضوی، در نشست هم‌اندیشی قضّات ویژه صنعت و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی با فناوران و اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان که در شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد، سید امیر مرتضوی با بیان این مطلب گفت: همه تلاش ما پیشگیری از تعطیلی واحدها و کمک به کسانی است که خوب کار می‌کنند مانند شرکت صنایع پیشرفته رضوی که زبانزد و کارکرد آن نیز مناسب است، نگاه درآمد محور ندارند و هدف آن هم خدمت به جامعه و نسل جوان است.

قائم‌مقام ستاد پیگیری دستورالعمل اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در این جلسه که با موضوع بررسی دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان حوزه صنعت برگزار شد، گفت: انتظار و توقع ما از آستان قدس رضوی این است که بتواند کارکردهایش را در حوزه‌های مختلف توسعه داده و سبب پیشرفت اکوسیستم دانش‌بنیانی به ویژه در حوزه تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، شود.

وی گفت: آستان قدس رضوی یکی از نهادهای زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری است پس باید زودتر از همه لبیک گفته و فعالیت خود را آغاز کند و خدا را شاکریم که این اتفاق افتاده و آستان قدس رضوی در این زمینه پیشگام و پیشتاز بوده است. نوع فعالیت و نگاه آستان قدس رضوی از بسیاری از سازمان‌ها ودستگاه‌هایی که به این موضوع شعاری می‌نگرند، عملیاتی‌تر است و به نسل دوم انقلاب به خصوص جوانان نخبه و خلاق و نوآور توجه ویژه‌ای دارد.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آستان قدس رضوی

مرتضوی نظم و انضباط، توسعه و پیشرفت، اتخاب درست گروه‌های هدف و بروزرسانی فعالیت‌ها در آستان قدس رضوی بر اساس تکنولوژی نوین روز را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: جای تشکر دارد که یک نفر در راس یک تشکیلات مذهبی این نگاه صنعتی و دانش بنیان را نیز داشته باشد و همه جانبه به موضوع نگاه کند.

معاون قضائی رئیس دادگستری کل استان خراسان رضوی افزود: وقتی ما سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) را نگاه می‌کنیم همه ابعاد فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی و … را در کنار هم می‌بینیم که اگر یکی از این پازل کم باشد ما دچار یک حلقه مفقوده خواهیم بود و آستان قدس رضوی همه این‌ها را به درستی در کنار یکدیگر چیده است و به سایر سازمان‌ها و نهادها نیز منتقل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تکلیف همه ما این است که در موضوع دانش بنیان موانعی را که پیش رو است برداریم. در مورد صنایع پیشرفته رضوی نگاه ما همین است، کمک می‌کنیم و دستگاه های متولی را پای کار می‌آوریم و تا جایی که نیاز است در راستای حسن انجام قوانین تکالیفی که دارند، انجام دهند و جایی که نیاز به دفاع از حقوق عامه باشد ما از آن دفاع می کنیم و پیشگیری می‌کنیم.

در این نشست ۱۲ مشکل بیان شد که پاسخ‌های اقناعی داده شد. همه همکاران ما از دستگاه‌های قضایی حوزه‌های مختلف معتقدیم که همه ابعاد را باید مد نظر قرار داد تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم حتی اگر جایی خلاء قانونی یا نیاز به اصلاح قانون داریم و یا اگر نیاز است در محاکم قضایی کمک کنیم در راستای دستور العمل ماده ۳۱ امنیت قضایی این کمک را انجام دهیم یعنی هم رسیدگی و هم حمایت پیشگیرانه داشته باشیم، همچنین نگاه ما این است تا حد امکان مشکلات را بدون تشکیل پرونده و با همین بازدیدهای میدانی انجام دهیم .

اشتراک گذاری: